Tuesday, January 4, 2011

~Serba Salah~


Persahabatan yang terjalin lebih daripada lima tahun. Permulaan perkenalan sangat ringkas. Di dalam dewan Sri Bestari kita mulakan pertanyaan "Awk dri mne, duduk kt mane....bla bla bla". Banyak suka duka kte tempuhi bersama. Antara pengalaman paling bermakna adalah kita berpisah sementara semasa kita di form 4. Diyanah jadi orang tengah yang redakan permasalahan kita berdua. Alhamdulillah, sejak itu hubungan kita bertambah baik sampai sekarang.

Kalau boleh tak mahu rumitkan keadaan...Kalau boleh taknak kita terputus hubungan. BFF. Ya! Perkataan itu sering kita tuliskan dalam kad request yang kita sama-sama buat dan saling bertukar kad. Awak dan saya berbeza haluan. Tapi tak bermakna kita tak sama lorong. Mencari jalan yang lurus dan redha Illahi.

Maafkan sahabat. Andai kte kurang memberi perhatian dan andai persahabatan kte selama ini banyak kekurangan.

Ukhwahfillah Abadan abada. Uhibbukifillah...=) 

Special dedicate to: BFF, Roza

“Keimanan yang benar menjadikan perjalanan hidup umpama sebuah kisah cinta, kesetiaan dan pengorbanan menukar ujian pahit menjadi satu kenangan manis, kesabaran menjadikan segala beban yang ditanggung ringan dan mudah, keyakinan pada janji-janji Allah menjadikan jiwa tenang ketika perjalanan begitu sukar, kerinduan padaNya menjadi pembakar semangat setiap kali berdepan dengan kegagalan dan ujian berat. Yakin pada Yang Maha Esa, sama-samalah teruskan perjuangan menempuh onak duri dunia hakiki.”

No comments:

Post a Comment