Monday, June 13, 2011

Oh Laptop!

Astaghfirullahaladzhim 3x...

Allah menguji setiap hambanya dengan pelbagai keadaan sesuai dengan kemampuan masing-masing. Berbaik sangkalah dengan Allah walau dalam apapun kondisi yang kita hadapi ataupun bila ujian itu terpaksa dihadapi dalam mood yang tak berapa nak baik sebab di sebalik setiap kejadian yang Allah turunkan kepada kita pasti ada hikmahnya. Kitalah sebagai hambaNya perlu bersabar dan sentiasa berharap agar segalanya akan berubah menjadi yang lebih baik. Be positive!

 Stereotaip kan bila ada orang tanya apa yang perlu dilakukan bila Allah dah timpa ujian...banyakkan bersabar, bertenang, sabar, tenang, sabar, tenang...itulah perkataan yang sering kita sarankan kepada mereka. Tapi bila musibah itu menimpa diri kita sendiri macam mana? 

Pokok pangkalnya kita semua perlu tahu. It depends on individu macammana nak settlekan masalah yang dihadapi. But first, we should construct to Allah than others. Adulah dahulu problems yang dihadapi kepada Yang Maha Mendengar barulah ceritakan kepada keluarga, teman baik dan sebagainya.

Kenapa tiba-tiba saya bercakap tentang masalah? Rupa-rupanya saya yang sedang menghadapi masalah sekarang ni. Laptop saya telah diserang virus yang merbahaya. Dah seminggu dah dia rest dalam beg. Langsung tak dapat dibuka. Ianya bermula dengan saya membuka satu laman web ni. Dalam laman web tu tetiba dia keluar page macam facebook yang ada alert pasal message unread. Disebabkan saya tak tahu yang ianya satu penipuan besar internet, saya pun klik pada mesej tu dan mulalah dia uploading data...for sure...hantar virus lah tu kot. Jadi, berhati-hatilah bila bukak internet. Pastikan ada internet security dalam pc. Actually saya ada jugak internet security dalam laptop tapi ntahla...nasib virus tu baik kot dapat attack saya punya laptop.

Hmmm, tak pastilah bila nak format. Buat masa ni saya tumpang computer makcik ataupun pinjam kejap laptop K.Basyirah (housemate sekarang). Bila laptop dah kena serang...macam-macam fikir...habislah maklumat dalam tu...data-data, gambar-gambar, video-video...Sedihnye...

Yup! Saya perlu bertenang dan bersabar. Jom tengok aksi-aksi cute and cumel the little caliphs bawah ni. Hope that my problems will settle soon...InsyaAllah... 

Tangkap belon...huhu

Yang depan sekali tu...hazim...very naughty but clever n petah bercakap..

NAqib..^^


Macam dalam penjara...Help us teacher! But teacher dia buat dunno...hehe

Baby baju biru tu namanya...Abdurrahman Khalid Hafiz...Suke nama dia..^^v


 Nota Suri : The little Caliphs so adorable and so sweet...Cute kan??

No comments:

Post a Comment