Tuesday, January 3, 2017

Ahlan wa sahlan 2017

Selamat Tinggal 2016
Selamat Datang 2017

Moga-moga tahun baru ini mendatangkan seribu satu kebaikan dan rezeki buat keluarga kecil kami. InsyaAllah. Ummi pun kena bersedia mengharungi sebarang kemungkinan...kebaikan takkan datang tanpa ujian dan bentuk ujian itu pastinya berbeza-beza mengikut kemampuan kita.

Dan apa yang ummi yakin...kematian akan menjemput bila-bila masa tidak kira masa, tempat dan waktu. Bersediakah ummi? T_T

Memetik kata-kata dari ABAH atau cukup dikenali dalam blog/web Saifulislam.com:

Sesungguhnya taubat dan kesedaran kita hanya di satu peringkat kehidupan.
Kita masih berjuang mengejar Husn al-Khatimah.
Bersederhanalah dalam membina harapan.
Agar kecewa dan keluh kesah tidak menjadi bahasa harian.
Banyakkan berdoa, banyakkan berbicara yang positif, banyakkan memberi motivasi.
Bukan untuk sesiapa, lebih kepada diri sendiri.

Ummi kira-kira sesuai rasanya kalau ummi jadikan kata-kata ini sebagai azam untuk tahun ini (2017). Maksudnya sebagai penguat kepada azam 2017 yang sudah pun ummi hantar kepada walid semalam masa on the way balik Johor dari N9. Ummi hantar melalui whatsapp. Tak sesuai untuk dipublish di sini. huhu. Semoga Allah permudahkan ummi untuk capai azam tersebut :). Aminn.

Mengenangkan apa yang ummi dah buat selama ini....tanggungjawab, amanah, dosa, dan perkara-perkara yang ummi pendamkan....pendam sebab ingat diri kuat menahan rasa sorang-sorang. Akhirnya air mata ummi tertumpah jua seusai solat Asar tadi. Tak tertahan. Sudah lama ummi tak menangis merintih, mengadu kepadaNya. Ummi silap. Ummi sombong. Ummi angkuh sangat. Ummi biarkan tanpa mengadu kepada sesiapa.

Sesungguhnya Allah sebaik-baik tempat mengadu

Moga apa yang ummi catatkan disini dapat membantu ummi untuk muhasabah kembali bila-bila hati ini perlukan motivasi dan seterusnya pengubat kepada kekosongan diri. Sebaik-baik perancang hanyalah Allah SWT. Move on & keep istiqamah :)

#catatansuri
#catatsupayataklupa

1 comment: