Tuesday, February 14, 2012

Peluang kedua

Assalamualaikum.
Semoga pembaca-pembaca sekalian sentiasa berada dalam rahmat Allah. Aamin. InsyaAllah. ^^

Hari ni hari kedua saya berada di tempat saya berada sekarang...tempat baru. Alhamdulillah, Allah masih izinkan saya mengupdate posting dalam blog ini. Seperti kebiasaan, bila saya masuk ke tempat baru saya akan mengalami alahan. Badan rasa tak sedap, demam dan selesema. (sakit-sakit pun still update blog).

Kepala rasa berat, pening dan asyik baring je atas katil. And then, saya fikir kenapa perlu mengalah pada badan dengan follow dia punya action padahal cuma demam biasa .

Betullah orang kata. Bila rasa nak demam, lawan sikit perasaan tu. Jangan mengalah. Means, bila kita fikirkan kita demam...secara automatik kita akan duk terbaring atas katil dengan selimut ditutup satu badan. Kan? But..dont be like that...tak optimis.

Jadi, solusinya...fikirkan kerja-kerja yang tidak berat tapi kita mampu untuk buat dengan baik...tujuannya supaya ia dapat mengelakkan kita daripada rasa lemah dan tidak bermaya.

Akhirnya...nilah...saya menulis dengan mata berkaca-kaca (but still ok)...^^v


Sambungan..... 

No comments:

Post a Comment